تعمیرات کنسول های بازی :مرکزدنیای تعمیر در این مقاله قصد دارد تا شما همراهان عزیز را با کنسول های بازی و اصطلاحات مربوط به آن آشنا کند، برای بدست آوردن اطلاعات در مورد انواع کنسول های بازی و انتخاب بین آن ها، در ادامه همراه ما باشید…

تعمیرات کنسول های بازی

اگر قصد تعمیرات کنسول های بازی خود را دارید و یا میخواهید در این زمینه آموزش ببینید اینجا کلیک کنید

تعمیرات کنسولهای بازی

کنسول بازی چیست؟ ( تعمیرات کنسول های بازی )

کنسول های بازی وسیله ای هستند که توسط آن ها گیمر ها و کاربران بازی های کامپیوتری می توانند بازی ها و سرگرمی های مختلف را با کیفیت خوب و با پخش بر روی مانیتور و ال ای دی انجام دهند و در واقع سیستم کامپیوتری ای می باشند که برای ویدئو گیم ها طراحی شده اند..

از قدیم تا به امروز کنسول های مختلفی با سیستم عامل های گوناگون و با کیفیت های متفاوت در بازار وجود داشته است،

اما امروزه از پرکاربرد ترین ، بهتری و معروف ترین کنسول های بازی می توان به پلی استیشن های مدل 3 و 4 و 5،( PS3 -PSP-PS2-PS1) (ایکس باکسXBOX360) ، و … که هر چند وقت یک بار سری های جدید آن ها تولید می شود، اشاره کرد.

کنسول های بازی ای که در نسل هشتم ارائه می شوند از کیفیت بهتر و بالاتری نسبت به نسل های اول تا هفتم برخوردارند و کارایی ویژه تری نیز دارند. در سری های نسل هشتم، ویژگی و قابلیت های کنسول های بازی بسیار پیشرفته هستند و در زمان کار کردن با آن ها می توانید لحظات خوشایندی را تجربه کنید. دارا بودن قابلیت اینترنت، پخش موزیک ویدئو، داشتن رم برای ذخیره سازی فایل ها و دسترسی به سیستم عامل از ویژگی های مهم این کنسول های بازی می باشد.

تعمیرات کنسولهای بازی

کنسول های ویدئویی به دو نوع تقسیم می شوند:

کنسول هایی که دارای سیم هستند؛ و نوع دوم کنسول های بی سیم هستند.

از زمان اختراع کنسول ها که با هدف بازی و سرگرمی  تولید شده اند بیش از 10 سال می گذرد و روند تولفید آن ها به شکل تکاملی بوده و طی این مدت پیشرفت زیادی را در اجزا و نوع کارکردشان شاهد بوده ایم.

کنسول های بازی از CPU یا واحد پردازش اصلی، RAM یا حافظه و GPU یا واحد پردازش گرافیکی تشکیل شده اند که از قطعات اصلی برا یکار کردن یک کنسول به شمار می روند.

اگر به یاد داشته باشید در گذشته از اولین دستگاه های بازی آتاری ها بودند که همزمان با آن از میکرو و سگا استفاده می شده است که بازی های آن ها به صورت نوار هایی بود که روی دستگاه قرار می گرفت.

اگر بخواهید از کامپیوترهای خانگی و رومیزی یا لپ تاپ برای بازی استفاده کنید، سیستم شما حتما باید دارای کارت گرافیک بسیار قوی و بالا، داشتن  RAM 8G، پردازنده قوی (CORE I 7) باشد و برای اینکه بتوانید تصویر بزرگتری داشته باید باید یک کابل HDMI نیز تهیه کنید تا بتوانید از بازی ها به صورت آپدیت روز با تصویر فول اچ دی استفاده کنید و از بازی کردن با تصاویر عالی و با کیفیت واقعی لذت ببرید.

اما کنسول های بازی تمامی این موارد را در دستگاه خود جای داده اند و شما با یکبار هزینه می توانید بازی های مورد علاقه خود را انجام دهید.

تعمیرات کنسولهای بازی

یکی از مزایا و نکته های مٍثبتی که برای کنسول های بازی وجود دارد، استفاده از بازی هایی است که تنها برای این کنسول ها به صورت انحصاری تهیه شده است و فقط از طریق کنسول های مربوطه می توانید آن را انجام دهید.

آموزش تعمیرات کنسولهای بازی

تعمیرات کنسول های بازی

برای مثال تعداد بالایی از بازی ها درPS3  به این صورت می باشند و در کامپیوتر نیز قابلیت اجرایی ندارند و این نکته برای افرادی که بسیار علاقه مند به گیمینگ و بازی های به روز هستند دوست داشتنی نیست.

بر خلاف رایانه های شخصی، در کنسول های بازی امکان این که چند نفر درکنار هم بتوانند بازی کنند وجود دارد و سرعت بازی ای انحصاری در سیستم کنسول ها بسیار بالاتر و با کیفیت تر از پخش آن بازی در رایانه های شخصی می باشد.

نکته ای در مورد سیستم های کنسول بازی وجود دارد که این سیستم ها کامل می باشند و دارای آپشن های خاصی برای بازی هستند که اگر بخواهید برخی از این آپشن ها را برای کامپیوتر های شخصی خود تهیه کنید شامل هزینه های بالایی می شوند و قیمت بالاتری از خود کنسول را نیز دارند،

اما گیمر های حرفه ای برای اینکه لوازم کاملی داشته باشند به جمع آوری و تکمیل این آپشن های خاص می پردازند و اغلب آن ها دارای سیستم های قوی برای بازی کردن می باشند.

با توجه به توضیحاتی کلی که در مورد تفاوت میان کنسول های بازی و رایانه های شخصی ارائه کردیم، به این نتیجه می رسیم که هر یک از این دو دارای مزیت و ویژگی های مختلف و خاص خود می باشند،

تعمیرات کنسول های بازی 

شما می توانید از طریق کامپیوتر بسیاری از کارها را انجام دهید و حتی از آن کسب در آمد کنید اما با کنسول های بازی تنها می توانید بازی کنید و سرگرم شوید اما نا گفته نماند که کیفیت بازی های کنسول تنها در همان سیستم لذت بخش می باشد و در کامپیوتر بازی کردن به راحتی بازی درکنسول نخواهد بود.

تعمیرات کنسولهای بازی

هشت نسل کنسول های بازی ( تعمیرات کنسول های بازی )

چندین سال است که از اختراع کنسول های بازی می گذرد و هنوز هم با گذشت این زمان نسبتا طولانی، کنسول ها جزو جدایی ناپذیر از زندگی های افراد علاقه مند به این سیستم بازی هستند و شرکت های سازنده آن با توجه به میزان علاقه کاربران در هر نسل به ارتقاء سیستم های داخلی آن پرداخته اند. در ادامه به نسل اول تا هشتم کنسول های بازی می پردازیم.

نسل اول کنسول های بازی

شروع و آغاز نسل اول کنسول های بازی از سال 1972 میلادی بود که تا سال 1977 ادامه داشت. نسلی به وجود آمد که از ریز پردازنده ها استفاده می کردند. سخت افزار کنسول های بازی این نسل با محدودیت هایی همراه بودند که موجب میشد با کنار هم قرار گرفتن چندین نقطه، محیطی برای بازی فراهم شود و شخصیت ها و فضای بازی به شکل خطوط کنار هم شکل می گرفتند. بازی های داخل آن به شکل پیش فرض بودند و رنگ آن ها نیز به شکل سیاه و سفید و تعداد محدودی رنگ دیگر بود که برخی از بازی ها صدا نیز نداشتند و تصویری به کندی در حال حرکت بود .

نسل دوم کنسول های بازی

نسل دوم با هدف بهتر شدن و پیشرفت در این صنعت به وجود آمد و توانست محبوبیت زیادی بین گیمرها و کاربران بدست بیاورد.

در این نسل از ریز پردازنده ها استفاده می شد که توان پردازشی خوبی را به وجود آوردند و فضای یکنواخت نسل اول با پیشرفت خوبی همراه شد. از محبوب ترین کنسول های این نسل می توان آتاری2600 وکولکوویژن، مگناوگس و… نام برد که بسیار مورد علاقه کاربران قرار گرفته بودند.

نسل سوم کنسول های بازی

در نسل سوم  از کنسول های بازی SG 1000 SEGA و NES – NINTEND به عنوان بهترین کنسول ها رو نمایی شد و مورد استفاده کاربران قرار گرفت.

بازی ها از لحاظ گرافیکی بهتر شدند و ارتقا یافتند و حالت دو بعدی به خود گرفتند که در این حالت شخصیت های انیمیشنی به وضوح دیده می شدند. تصویر کلی بازی در این نسل از قطعه های کوچکی تشکیل شده بود و در بازی صدا و رنگ های گوناگونی وجود داشت. این دوره به نام دوره 8 بیتی شناخته و معروف شد.

نسل چهارم کنسول های بازی

در این نسل یکی از محبوب ترین بازی های سگا ، بازی سونی بود که با توجه به محیط گرافیکی جذاب کاربران زیادی را محو خود کرده بود. تکامل دسته های بازی و اضافه کردن 3 تا 8 دکمه به دسته از مواردی بود که موجب لذت کاربران در زمان بازی کردن می شد. وجود ریزپردازنده ها و ارتقا فضای گرافیکی این نسل را به نسل 16 بیتی معروف کرده بود.

 نسل پنجم کنسول های بازی

در این نسل گرافیک به سه بعدی تبدیل شد و به دوره 32 بیتی و64 بیتی معروف شد. اگر بخواهیم از محبوب ترین کنسول های این دوره را نام ببریم می توان به سگا، پلی استیشن و نینتندو 64 اشاره کرد. تعداد بازی ها نیز در این دوره به واسطه استفاده از دیسک نوری و کارتریج بیشتر شد. این نسل به علت محبوبیتی که بین گیمرها را به وجود آورده بود حتی پس از مدتی که نسل ششم  وارد شده بود از آن استفاده می کردند.

نسل ششم کنسول های بازی

از مهمترین کنسول هایی که در نسل ششم وارد شدند می توان PS3 – IXBOX  را نام برد که از ریز پردازنده های 128 بیتی استفاده می شد.

نسل هفتم کنسول های بازی

در زمانی که بازی های نسل ششم استفاده می شد و دارای محبوبیت میان عاقه مندان خود بود، نسل هفتم کنسول های بازی وارد بازار شدند و از ایکس باکس 360 رونمایی کرد. PS3 فیلم های سه بعدی با کیفیت بالا خود را در این نسل عرضه کرد و کیفیت این فیلم ها در ایکس باکس و PS3 به صورت HD  و عالی بود. عرضه دسته های بازی حسگر نیز در این نسل تولید شد.

نسل هشتم کنسول های بازی

در سال 2012 کنسول های بازی WIIU ودر سال 2013 کنسول های بازی PS4 – IXBOX 1  تولید شدند که تا کنون از بهترین کنسول های بازی در جهان می باشند.

برای آموزش تعمیرات کنسولهای بازی میتوانید اینجا کلیک کنید و در خواست خود را برای ما ارسال کنید تا در کوتاه ترین زمان با شما تماس بگیریم..